expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday, December 26, 2016

Don't Wanna Know


Orang sekeliling selalu cakap aku ni tak pernah ingat tarikh lahir orang sekeliling aku

hmmm

Aku cuma diam dan senyum , aku cuma cakap aku ni pelupa

itu ja simple

Biar manusia sakit kan hati aku dengan apa diaorang cakap sebab aku terima telan simpan

Aku malas nak sakit kan hati manusia sekeliling aku .

Hmm

Bukan aku tanak amek tahu hari lahir manusia sekeliling aku

sebab aku penat . .

Lepas opah meninggal .. aku alone .. Hari lahir aku cuma kawan ja yang ingat

Manusia sekeliling lain kadang ingat kadang tak

Lepas sekolah aku decide nak hide tarikh lahir aku jadi cuma orang yg ingat ja tahu

Aku jadi benci orang yg wish kat fb semua tu . Hmm

Dulu aku manusia yang bila dapat calendar mesti remark tarikh lahir manusia sekeliling

Bila dapat phone .. aku set kat phone reminder

Sekarang?

Malas semua tu . .

Malas nak tunjuk kan effort yang orang lain tak menghargai

Malas nak jadi baik pada orang yang tak pernah menilai

Malas nak jadi yang sempurna pada orang yang tak penduli

Manusia apaa aku ni?

Manusia yang jadi tak berhati pada orang yang dia rasa tak perlu dalam hidup dia

tapi

Jadi manusia yang penuh kasih sayang dan cepat terasa pada orang yang dia sayang lagi dia perlu

sebab tu

Dia tak suka rasa diabaikan .

Sebab apa

Dia membesar dengan rasa itu

Rasa yang selalu dipendam

Manusia sekeliling aku tak pernah lagi rasa macam aku

Hidup sorang

Makan sorang

Tido sorang

Bangun pegi sekolah sorang

Balik sekolah makan makanan bungkus

Takde sapa penduli pasal baju sekolah keja sekolah keputusan exam

Sunyi

Itu aku rasa masa aku remaja

12 tahun masa tu umur aku opah meninggal

hmm

Aku rasa takde orang tahu cerita aku ni sebab aku tak pernah cite apa aku rasa

hmm

Aku tahu ada orang yang rasa lagi teruk dari aku rasa

Aku bersyukur ini jalan hidup aku . Terima Kasih

Aku terima

Terima Kasih untuk manusia sekeliling yang jaga aku pada waktu

Jaga dari segi wang makan pakai dan ubat

dan jugak untuk pengelaman ni ajar aku lagi tentang rasa sunyi

supaya aku tahu hargai setiap masa aku










No comments:

Post a Comment