expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, January 10, 2017

Improve-ing


Assalamualaikum n Haiii sayangg ,

Bila ada mood nak menulis . ada idea . ada tajuk jadi kira on . Haha

Dah 2017 . Aigooo masih manusia takde perubahan

Masih penanggur yang terhormat

Masih orang yang terlalu emosi

Masih overthinking

Masih menyayangi orang yang sayang pada dia

Hurmm

Cuma yang berubah cara dia yang lebih pada agama dia ISLAM

Dah 22 tahun baru mencari agama . dalami agama

Mula mula tu malu

Malu dengan Tuhan Maha Esa

20 Tahun ni berjuta billion dosa dah pikul

Buku amalan tu rasa semua yang buku sebelah kiri tu paling tebal

Entah laa . . sedih dan malu pada dosa sendiri

Tapi bila tengok vid Fynn Jamal

Dia ada kata " Besar mana sekalipun dosa kita besar lagi kebesaran Allah SWT"

Aku ni bukan jahil . Aku tahu pasal agama . Aku tahu Allah Maha Pengasih . Maha pengampun

Tapi aku tak pernah nak faham setiap sifat tu

Bila aku sunyi . aku sedih . aku buka fb search Fynn Jamal

Tengok video dia . Buat aku tenang bila dia bercakap mengenai Allah SWT

Jadi seronok nak kenal Allah SWT

Hurmm

Ayat Kak Fynn yang paling aku suka "Takpe pelan pelan kayuh"

Hurm

 Fynn Jamal .. Mizz Nina .. Natasha Hudson

Siti Khatijah untuk era zaman skrg ni

Aku follow diaorg dari diaorg tu asyik kena mngumpat seksi bagai

Jenis aku bila orang seksi ni aku tak suka cakap

Sebab aku pernah lalui tu . Aku bukan pakai tudung dari kecik

Jadi bila orang keliling aku cakap 3 wanita ni seksi even dah da suami

Aku diam

Aku suka Fynn sebab lagu 150 juta lepas ada juna .. aku suka tgk kasih syg dia kat juna

Aku suka MizzNina sebab hubby dia Noh .. Hujan feveret aku sampai skrg

Aku suka Natasha Hudson sebab dia cantik . bila cakap calm je

Bukan nak ikut cara diaorg tapi diaorg ni macam penguat smgt nak berubah

Bayangan diaorang dari bidang hiburan tapi bila dapat hidayah Allah tu

SubhanaAllah

Jadi sumber insprasi utk aku . Hebat kuasa Allah ni


Hurmm

Bila dah 22 tahun baru aku sedar . Diri , Roh , Hati kita ni semua milik Allah

Allah sahaja yang berkuasa untuk ubah apa kita rasa . Allah shj yg boleh beri hidayah kat sape pun

Allah boleh mnhidupkan dn mematikan sesiapa yg Allah kehendaki

hmm

Syukur

Allah bagi peluang lagi utk hidup

Bila aku sujud masa solat . Hati ni rasa syukur sangat

Allah boleh ja tarik nyawa aku masa aku lalai

Tapi Allah bagi aku peluang tu lagi

YA GHAFFAR YA RAHIM

MAHA PENGAMPUN MAHA PENGASIH

........

Ada satu ayat kak fynn

" Allah sangat sayang dan kasih pada hamba Nya apa salahnya kita buat sesuatu sebagai balas kasih kita kepada -Nya"

Ayat tu pun buat aku tersentak sebenarnya

Aku mula jaga 5 waktu

Dari situ aku mula baca terjemahan Al Quran

Hmm

Menyesal tak stdy dari dlu Al Quran

Bila baca terjemahan tu

Islam sangat menjaga kaum wanita . Rasa sedih sebab aku tak pernah jaga diri aku sendri

Islam menjaga maruah wanita

Islam menjaga hak wanita

Allahu

Sedih . Selalu menanges sebab fikir dosa

Aku dulu tak jaga aurat . Aku suka perhatian . aku suka lelaki pandang aku

sebab tu aku suka seksi .

Aku tak jaga batas aku dengan kaum lelaki

Aku suka carut . dendam . cepat marah . Negative thinker

Tipu family

Astafirullah

Lepas masuk PLKN aku mula bertudung . sebab dah biasa kat kem pakai hijab

Bila balik jd pelik tak pakai hijab

Hijab je solat ke laut sentuh je laki perempuan

Puasa penuh solat ke laut

Aku rasa marah bila orang kaitkn aurah aku dengan ayah n adik laki aku

Ayat tu orng cakap aku bila aku pakai ketat

sampai msok poli ada lect sound aku ckp benda sama

Aku sampai detik kat hati ni .. ni pilihan aku takde kena mngena dgn family

Ni dosa aku

Astafirullah

Degil masa tu

........................................................

Itu aku yang dulu

Maafkan atin mak .. maafkan atin opah

Tak jalankan tanggujawab sebagai anak doakan pada mak n opah

hmmm

Aku berusaha menjadi yang baik .. tiap hari aku berusaha

Tiap hari aku berdoa Allah tetapkn hati ni

Aku nak mencuba menjadi baik

Sekurangnya aku mencuba dari tak pernah

Penguat smgt aku nak berubah n improve diri ni mesti lah yeobo

Sebab sayang sangat kat dia .

Aku prnh satu hari tu fikir sorang

Kalau ada jodoh aku bernikah dgn dia .

sibuk pasal kewangan , anak , sklh anak , hutang , loan

aku ada masa untuk bersama dia mungkin 20 atau 30 tahun kalau panjang umur atau kurang dari tu

Masa tu pendek dan cepat je berlalu

Aku sayang sangat dia . tak ckup masa tu

hurmmm

Jadi aku nak jadi baik sebab mungkin aku da peluang bersama dia kat akhirah

Selamanya dalam syurga Allah

Aku sayang dia aku nak selamanya dengan dia

Sebab dia kenal aku

Jatuh dan bangun aku dia yang tahu

Thanks boo sebab sokong apa yang saya buat dan sama2 awak perbaiki diri untuk kita

Masa depan kita

In Sha Allah moga Allah permudahkan semua . Aminn

Percaya pada Allah

Image result for the road tumblr












No comments:

Post a Comment