expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, February 14, 2017

Tough Journey


Haii sayangg stalker saya tu

Sebenarnya dah 4 bulan aku tak keja . Hurm

Ada sijil harga 15k pun orang nak tanak je pandang kita

3 tahun belajar itu pun masih orang pandang remeh lagi

Haha dia ingat lawak ke tahu tak perasaan org pandang rndh kat kita

Diploma tu bukan aku beli ak pegi masuk kelas

Duduk exam , test dan quiz . Assigment . FYP

Semua bukan pejam mata . Goyang kaki . Tido 24/7

Hmm

Aku buat diploma 2 sebab ja

Sebab diri aku dan sebab family

bila aku rasa fedup dengan stdy . Muka mak ngn ayah aku ingat

Hmm

Sedih bila orang yg bakar semangat kita akhirnya padamkan api tu

Hmm

Malam tu ayah panggil aku . Mak pun ada sekali . Kami duduk bertiga

Ayah cakap apa plan kau . Cepat lah mohon sambung degree . Setakat diploma brape sen gaji kau

Semangat apa aku malam tu aku balas cakap ayah

" Akak tanak sambung belajar lagi mybe tahun dpn akak nk keja cari duit dulu . Tolong adik adik"

Muka ayah dah lain

"Kenapa pulak? Dah nak kawin ker? Hmm Pasal duit ko risau kan Kalau ko keja brape sgt gaji tu. Ko nak keja apa . Dah mohon keja apa?"

"Keja ja apa2 . asal halal . ada mohon gov n swasta jgk"

Ayah diam tp aku tau muka dia mcm tak puas hati lagi. Mak memang diam dari awal

             ...........................................................................................................................

Aku ada Allah

Allah tahu isi hati aku

Tiap kali aku sunyi . Aku cuma cakap dalam hati Allah bersama aku

Hurmm

Bukan aku tanak sambung . Aku tahu mana tahap aku sekarang

Macam mana keluarga aku

Dengan adik yelah budak mana tahu erti susah

Diaorang tak macam aku dibesarkan tanpa mak ayah kat sisi

semua keperluan mak sediakan

Ayah pun lagi 4 tahun nak 50 tahun

Larat lagi ke nak kerja . Hmm

hmmm

Dah masuk 2 hari cari kerja

Macam keja mohon . tunggu ja diaorg call

Hmm

Lepas cari keja tu cuma fikir aku dah usaha rezeki tu milik Allah

Sabar .

Bukan senang nak belajar . Bukan senang nak hadap kehidupan

Moga Allah mudahkan














No comments:

Post a Comment