expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, March 3, 2013

Anak Luar Nikah



Assalamualaikum :)

Entry ni bukan pasal aku pregnant laa . Jangan salah anggap yeaa . Tade kena mengena dengan sesape

Actly , aku nak cakap pasal Anak Luar Nikah .

Anak yang di keji masyarakat .

Anak yang tidak tahu asal usulnya

Anak yang lahir hasil hubungan yang tidak ada ikatan halal di sisi Allah

Anak yang statusnya di ragui masyarakat

Anak yang dikatakan jahat , kotor

Tapi ..

Dia anak yang dikandung oleh ibunyaa .

Dia di tiupkan roh oleh - Nya ketika berada di rahim ibu

Dia yang ditentukan Allah untuk menjadi hambanya  di dunia ni

Dia anak yang suci dilahirkan ibunya

Dia anak yang tidak tahu bahawa ibu dan ayahnya pernah berdosa

Dia anak yang jiwanya ketal bila dikeji masyarakat

Hmm

Kadang aku tak faham norma masyarakat kita yang pabila si penzina ini membuang bayinya

dia dikutuk zalim tidak perikemanusian .

Sedangkan bila dia membonyot . Melahirkan . Membesarkan . Mendidik anaknyaa

Dia di keji di hina sepanjang perjalanan hidup

Hmm

Yaa , aku tahu zina itu adalah salah satu dosa besar .

Tapi membunuh juga dosa besar bukan ?

Kita manusia . Pernah buat salah . Salah langkah . Alpa . Bodoh dikawal nafsu .

Biar lah kita dihina dikeji dinilai masyarakat tapi disisi Allah .

Kita sudah bertaubat kepada nyaa . Mendidik anak menjadi hamba terbaik-Nya .

Allah maha pengampun

Ingat itu sudah laa . Tade sesiapapun yang lebih pemaaf selain Tuhan kita iaitu Allah SWT

Hmm

Aku bukan menyokong berlakunya zina .

Tapi peringatan buat masyarakat yang sempit akalnya . Tertutup mindanya

Buka mata . Luaskan pandangan . InsyAllah ,

Zina tetap zina

Dosa tetap dosa

-Mil say Aku cuma kecewa dengan masyarakat -





No comments:

Post a Comment